Test – Anmeldelse af HTC Magic

Så fik jeg en HTC Magic i hus! og jeg har leget med den siden jeg fik den!

Det man først ligger mærke til at den bare er skabt til nettet. Browseren i den er mindst lige så god som Iphones Safari.
Man skal dog sørge for at have et WiFi i nærheden, da den hurtigt sluger adskillige MB’s, så det er ikke uden grund at de anbefaler at man køber telefonen sammen med et dataabonnement.

Næste fede ting er Markets (App Store) her finder man alskens programmer, nogle nyttige andre knap så bevendte.

Jeg synes at man utrolig hurtigt vender sig til menustrukturen og den måde man hele tiden kan bruge kontekst-menuen(menu knappen / langt tryk på skærmen) Styresystemet er virkelig gennemtænkt, og jeg har ikke fundet nogle virkelige mangler endnu. I forhold til at dette er den første version der rammer det danske marked af Android styresystemet, så kan jeg næsten ikke forestille mig hvor meget det kan udvikle sig over de næste år, hvis man tænker i Symbian eller Windows Mobile baner, er der jo sket kæmpe skridt bare de sidste 2-3 år. Allerede nu hører jeg at der kommer stemmestyring til Google Maps, så man bare kan fortælle hvor man skal hen, og så finder telefonen selv adressen.

Responstiden på telefonen er også rigtig fin, den hakker lidt når man bladrer ned gennem lister enten i applikationer eller i menuer – men det med i applikationerne mistænker jeg mest for er fordi den loader listen løbende.

Den endelige afgørelse må lyde på at Android er kommet for at blive, men med en stor figur som Google i ryggen, så var man nok ikke rigtig i tvivl om dette. Jeg glæder mig til at se det med bedre hardware, såsom CPU, RAM og kamera. Det er lidt synd at man stadig sparer på kameraet i disse smartphones, som jo ellers koster mere end de andre modeller som har både 5-8 og 10 Megapixel kameraer.

Til sidst et lille kampråb:
4ndr0id 4ever
hehe