Profiber nu endelig leveret

Så har jeg endelig fået noget ordentlig internet igen, siden vi flyttede. Jeg har levet i 2 måneder via 3’s 3G netværk, heldigvis har det fungeret upåklageligt, især den sidste måned hvor vi har kørt via Huawei E960 routeren – det er smart! Det er en anelse besværligt at skifte USB-dongler imellem 3-4 computere alt afhængig af hvilken man skal bruge internettet på – med routeren smider man bare simkortet i og ca. 10 minutter senere har man et trådløst netværk man kan bruge fra alle de PC’er man har lyst til.

Men for ca. en måned siden kunne jeg endelig bestille Profiber – og jeg må sige at fra bestilling til levering har de imponeret. Det var Profiber der skulle sørge for at kablet kom fra vejen og ind under min indkørsel og op til huset, det blev klaret på 2 uger efter bestillingen af 3 tyske gravefolk på et par timer – og man kan ikke se at de har haft gravet fliserne i indkørslen op. Herefter gik der endnu 2 uger og så ringede de fra EL:CON som sørger for tilkoblingen af fiberboxen i huset og aftalte en tid ugen efter til installationen. Da teknikeren så var syg, ringede de om formiddagen og beklagede men vi aftale i stedet en tid allerede til dagen efter, specielt dette var jeg meget imponeret over, hvis det havde været TDC var det mindst blevet 2-3 uger forsinket. Efter installationen af fiberboxen var der ikke andet at gøre end at vente. Det var torsdag boxen blev installeret og mandag ringer de fra Profiber om jeg har fået mit internet op og køre, det måtte jeg så sige at jeg ikke havde, da der ikke var forbindelse fra centralen, men et opkald på 20 minutter til kundeservice mens jeg var hjemme og så var der forbindelse og jeg fik en WAN IP-adresse. Dog kunne jeg stadig ikke surfe, men det kunne måske skyldes noget manglende konfiguration der ville komme i løbet af kort tid, så jeg besluttede mig for at køre på arbejde igen og så glæde mig til at komme hjem og surfe 🙂
Dog virkede det stadig ikke, men så ringede jeg til teknisk support og efter at have ventet i kø i 15 minutter, snakkede jeg med en tekniker i 5 minutter og han kunne med det samme se at mit internet ikke var blevet aktiveret helt korrekt og sagde at det skulle virke i løbet af 5 minutter. Ganske rigtig – 5 minutter efter var jeg igang og jeg har målt forbindelsen til at være:
Download: 12,5mbit – Upload: 14,1Mbit og det er da meget pænt når jeg kun har bestilt en 10/10 forbindelse.
Men det jeg godt kan lidt ved deres service er at man føler at de virkelig gider gøre noget for at ens forbindelse kommer til at virke. Jeg har efterhånden prøvet mange forskellige kundeservice-opkald – og jeg synes mest man snakker med nogen som bare passer deres arbejde, men ikke gør en indsats for at gøre deres arbejdsgiver populær – tværtimod bliver man tit lovet alt muligt som aldrig holder.